Üniversite Hastanelerinde Çalışanların Sorunları

Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Ne yazık ki üniversite hastanelerinde çalışanlar kıskaca alınmış, idare amirleri ve birim sorumlularının baskılarıyla moral ve motivasyonları bozulmuştur. Üst derece idare amirleri ise sanki çalışanların iş ve işyerine bağlı hiçbir sıkıntısı yokmuş gibi davranıyorlar. Hâlbuki çalışanlar birim sorumlularının baskıcı tutumlarından rahatsız ve haklarını alma noktasında da çaresizlik içindeler çünkü karşı tarafın duyarsızlığı çalışanları yıldırmış durumda.

Üniversite hastanelerinde çalışanların yönetmeliklerden kaynaklanan sıkıntıları var. Mesela, 12.08.2022 tarih ve 31921 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Ek Ödeme Yönetmeliği, Sağlık Bakanlığına bağlı hastaneler ile Üniversite hastaneleri arasında adaletsizliğe yol açmasına rağmen bunun giderilmesi için bir çalışma henüz yok. Üniversite hastanelerinde çalışanlar taban ödemeden yararlanamıyorlar. Bu mağduriyetin giderilebilmesi için YÖK’ün; “YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA DÖNER SERMAYE GELİRLERİNDEN YAPILACAK EK ÖDEMENİN DAĞITILMASINDA UYGULANACAK USUL VE ESASLARA İLİŞKİN YÖNETMELİK” de değişiklik yapması gerekiyor.

Diğer önemli bir mağduriyet ise üniversite hastanelerinde çalışanların mazeret tayinleri; bugün aile birliği, sağlık durumu, eğitim durumu, becayiş ve alt bölge tayinleri gibi mazeret tayin taleplerinde bazı sorunlar yaşandığı çalışanlar tarafından belirtiliyor;  kurumlar arası geçişler ve atama ve nakil işlemlerinde aynı sorunlar yaşanıyor. Bu mağduriyetin önlenmesi için Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nca atama ve yer değiştirme yönetmeliği hazırlanarak bu mağduriyetlerin giderilmesi gerekiyor. Üniversiteler arası geçişlerin kurum içi yer değişikliği gibi değerlendirilmesi halinde çalışanlar kurum muvafakatine takılmayarak sorunlar ortadan kaldırılacaktır. Bunun içinde YÖK’ün bir düzenleme yapması gerekiyor.

Üniversite hastanelerinde çalışanların yoğun emek ve zaman harcayarak yaptığı hizmet; kurum içi işleyişin düzenli, anlayış ve hoşgörüye dayalı olması halinde moral ve motivasyon artarak hizmette kalite ve verimlilik daha yarar sağlayıcı olacaktır. Hizmeti alanlarda kurumdan memnun kalacaklardır. Dolayısıyla üniversite hastanelerinde üst seviye yöneticilerinin, çalışanların iş ve işyeri sıkıntılarını, yönetmeliklerden kaynaklı problemlerinin çözülebilmesi için YÖK’ün çalışma başlatmasını sağlamalıdır.

Pin It